mulutt itik .

Assalamulaikum .

tadikan . munirah tengok wall dua tiga org junior ni *silabangga . tengok la cara dorang update status amek gambar buat ayat luahan hati segala bagaiii . hee . nampak sangat dorg ta matang . opsss . hold on . munirah bukan ngumpat or memburukkan orang . sabo dulu .

sebenarnya la kan . bila tgk dorg tu . aku teringat aku yg dulu . yup . aku . munirah . asal nak amek ggambar je , mula la buat peace gedik gedik *sekarang buat jugak , tapi da ta gedik . hee :D . mulut tu , muncung muncung macam mulut itik . kalau update status , eja tu , biar taleh nk baca " akuw chieynta giwler shama kawmoo" *oke , tu contoh je . sila scroll down wall aku , aku ta tulis benda camtu :) . kalau tgh marah tade mood , taleh nk control . habis keluar semua kat fb tuh .

sungguh . dulu aku rasa aku matang . cara berfikir aku tak sama dengan rakan sebaya *ramai je lagi yang matang jugak :) ada je orang akui . tapi , ada ketidakmatangan dalam matang itu . percaya la .

tu la orang panggil fasa dalam hidup . bila kita tengok orang yg lagi muda , kita kata , euuuwww ta maturednya budak budak ni . puh-lease . aku dulu ta macam tu pun . percaya la , tu jugak org yg tua dari kita fikir kat kita . kita ta matured ikut masa kita . faham tak ayat tu ? haha .

Umar al-Khattab pernah kata yg lebih kurang camni bunyi dia , jangan didik anak kamu mengikut cara zaman kamu dididik . kerana dia dilahirkan pada zamannya , bukan zamanmu . faham faham ? nak katanya , mmg fasa fasa kita ni beredar ikut zaman . haha . cam tade kaitan kan ngn katakata Umar tu ? haha .

okeyyyy . aku ta nmpk apa motif benda ni . meh nak gulungkan kat sini .

yes . kita hidup ikut fasa kita . tapi tu tak bermakna kita bole buat semua benda baik jahat . "ikut arus masa" "ikut zaman modenisasi" . no . yang haram tetap haram . yang halal tetap halal . yang betul sampai bila bila pun betul . yang salah pun begitu . just sebab zaman ni ramai "menjual" diri , ta bermakna benda tu betul . benda tu trend . so kaw dapat lesen tuk buat . same thing goes to dedah aurat , couple , togok arak *arak ye . bukan alcohol dan banyak lagi . just sebab zaman sekarang sume benda ikut barat , tak bermakna kaw kolot bila kaw tutup aurat kaw kaw , negara ta maju kalau bila ikut syariat islam , tak boleh kaya kalau selalu sangat sedek derma sana sini . ingat . sume benda Allah peang , Allah punya . hak dia untuk tarik bagi . bukan hak kita . dia bg kita hidup pun da bersyukur tahap apa da . hee . saya da abeh gulungan saya :)